Faces of India: Sale 50%

Expositie-afdrukken tegen 50% korting!

Alle foto's op deze pagina zijn gesigneerd afgedrukt op premium fotopapier en strak verlijmd achter acrylglas. Het geheel heeft een hoogwaardig aluminium ophangframe, waardoor de foto onzichtbaar "zwevend" voor de muur hangt.

Deze expositie hangt tot 31-12-2023 in het gemeentehuis te Heiloo.

Wilt u één van deze foto's in een ander formaat en/of een ander materiaal?

Ga dan naar de Faces of India - Custom Made

Dennis is een aantal jaren geleden op reis geweest door India. De portretten die hij hier laat zien, zet je aan het denken.

Kijk eens een tiental seconden in de ogen van de geportretteerden. En stel jezelf de vraag: Waar wordt ik blij of gelukkig van, wat is mijn toekomst droom? En deze persoon op de foto dan? Waar zou hij/zij van dromen? Hoe ziet zijn/haar huis er van binnen uit? Hoe staan mijn problemen in verhouding tot die van de geportretteerde?...

- Namasté -

Dennis vertelt:

"Mijn passie ligt eigenlijk bij natuurfotografie. Maar Toen in door India reisde werd ik vooral gegrepen door de vele gezichten die ik tegenkwam.

Ik heb deze portretten gemaakt omdat de gezichten, en met name de ogen, mij intrigeren. In deze ogen schuilt vaak een complex verhaal van een zeer moeilijk leven, van armoede, trots, onderdrukking. Ik zag glazige ogen van té jonge kinderen die té hard werken - vaak voor luxe producten die in onze westerse wereld te koop zijn. Of een ander extreem verhaal waarvan wij als westerling simpelweg niet (willen) begrijpen dat het mogelijk is. Maar tegelijkertijd stralen diezelfde ogen ook vaak tevredenheid en dankbaarheid uit voor datgene wat er wél is. Kinderen, die zo vrolijk spelen met een grote prop papier als voetbal, en die een gat in de lucht springen als je ze een simpele balpen geeft.

Het doet me beseffen in wat voor een absurde, materialistische westerse wereld wij eigenlijk leven, waar we middels slinkse marketingcampagnes afhankelijk worden gemaakt van handige producten die we eigenlijk totaal niet nodig hebben. En wanneer je ze eenmaal gebruikt, kun je niet meer zonder – met als ultiem voorbeeld onze dure smartphones.

Wij zijn het product geworden van commerciële marketingcampagnes, het doelwit van de bedrijven met miljarden omzet, en we doen er allemaal blind aan mee. Terwijl hardwerkende kinderen in India en omstreken elke dag een paar hapjes witte rijst met hun handen eten..."